tattoos
Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net

Monday, June 20, 2011

PANTANG LARANG ORANG DULU2!MASIHKAH KORANG FOLLOW??

kalau ikut pada tradition kita mmg mcm2 pantang larang org lama2 yg masih lgi terpahat dalam ingatan aku! cam selalunya parents aku laaa especially daddy yg byk tegur kitorng adik beradik tentang beberapa perkara contohnya dad selalu pesan kalau lepas mkn tu,pinggan jgn dibiar kering nnti rezeki x dtg,while mum lak selalu marah aku kalau aku ketip kuku time mlm2 mesti dia pun akan kata jgn ketip mlm2 nnti rezeki tak dtg. 

mmg smpai skrg aku still buat ape yg dad n mum suruh tu. tp bila tiba2 kakak aku sorang tu aka nina tanya aku,knpa mesti letak air ye dlm pinggan lps mkn?? aku kata dh dad suruh buat camtu nnti rezeki tak dtg..suddenly nina kata,'alaaaa,tu sbnrnya bukan ape tu takut nnti pinggan dh kering susah nk sental'*dangggg* ...aku terdiam seketika..lps tu dia tanya lgi,'ko ketip kuku lgi mlm2?',aku pun jwb laa YA.. dan lgi skali sya trnganga jap bila dia kata,'alaaaa kan dlu2 zaman tok nek kita mana ada lampu,tu psl x bgi ketip kuku mlm2 sbb takut trketip isi kuku'*lgi skali danggggg*

yaaaaaaaa kakak saya sorang tu mmg mengong sbb ape yg telah diberitahu tu kdg masuk akal gak.. tp disebabkan dh terbiasa dri kecik smpai skrg,aku still gak letak air skit kt pinggan seprti yg telah diberitahu oleh daddy ku. actually byk lgi pantang2 ni tp aku terlupa lak..hahaha...

so kalau korang berani share la ape pantang yg pernah korang ikut n still follow smpai skrg???x nak share sudahhhh,ada haku kesahhh?agagagagagag...

assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger